Volkswagen AG изисква от служителите в една от своите фабрики в южната част на Китай да работят с удължено работно време, за да компенсира производствените загуби, предизвикани от рязкото покачване на броя на новозаразените работници в завода, съобщава Bloomberg, цитирайки източник, запознат с темата.
Германският автомобилен производител се е споразумял със служителите в някои цехове в завода, който ръководи съвместно с китайския си партньор China FAW Group Co. във Фошан, провинция Гуандун, да работят по 11 часа на смяна за поне три дни, тъй като се стреми да компенсира загубеното производство преди края на годината.
Нормалната смяна в завода продължава осем часа. Добавеното работно време се прилага от 19 декември и ще продължи да се прилага до 21 декември само за работници на определени производствени линии и в цехове, като този за боядисване на превозните средства, за сглобяване и ремонт, посочва източникът, пожелал да запази анонимност.
Промените са направени, след като броят на заразените работници на Volkswagen нарасна значително по време на последните огнища в Китай.
Азиатската страна е свидетел на скок в броя на новозаразените, след като Пекин облекчи значително анти-Covid мерките миналия месец, насочвайки се към широко повторно отваряне на икономиката на фона на помрачените прогнози за растежа на брутния вътрешен продукт (БВП). Междувременно производителите, които разполагат с фабрики в Китай, се сблъскват с нови трудности, тъй като се нуждаят от определен брой служители, за да изпълнят своите производствени цели.
Въпреки че новите коронавирусни огнища в Китай са съсредоточени в големи градове като Пекин, вече съществуват признаци на разпространение на заразата и в промишлените региони. Огнище в Шънян доведе до затваряне на цех в местната фабрика на BMW, като германската група беше принудена да пренасочи служители от друго съоръжение, за да запълнят празнината.
Volkswagen разполага с няколко големи производствени центъра в Китай, включително в Чанчун, в Шанхай и във Фошан. И трите се сблъскаха с производствени проблеми по-рано тази година заради строгата политика на Пекин срещу коронавируса. Автомобилният производител понякога принуждава работниците да останат да живеят временно на работното място, възползвайки се от т.нар. Система от затворен цикъл, за да поддържа производството.
Въпреки тези рокади Volkswagen беше принуден да свие производството заради недостига на части, причинен от турбуленцията на глобалната верига на доставки.
Последният опит за възстановяване на производството преди края на 2022 г. показва, че някои производители полагат всички усилия да постигнат целите за производство въпреки нарастващия брой на заразените с Covid-19. Някои компании дори молят работниците да дойдат на работа, дори ако са болни или в отпуск.
Заводът на FAW-Volkswagen във Фошан разполага с годишен производствен капацитет от 600 000 превозни средства и произвежда модели на едноименната германска марка и Audi.


Ето къде няма ток във Варна днес
Виц на деня - 15 декември
Днес ще е слътчево и топло
Хиляди протестираха в Румъния против корупцията
Румен Радев на Ханука: Да помним поуките от миналото
Трудната истина зад Индо-Тихоокеанската стратегия на САЩ
Уолстрийт вижда задаващия се AI балон и залага какво ще го спука
Рекордна цена на медта: Идва криза в предлагането точно когато пристига AI бумът
Нещата не вървят добре за Netflix и Елисън в битката им за Warner Bros.
Как Toyota се оказа изключение от тенденцията в Китай
Полицията в Дубай се сдоби с най-откаченото Ferrari Purosangue
Нов радар за 230 000 евро всява ужас сред шофьорите
Смартфонът се оказва по-важен от двигателя
Сбогувахме се с тези коли през 2025
Плюсове и минуси на газовата уредба при дизеловите двигатели
Танкерът "Кайрос" ще бъде изтеглен до Бургаския залив
Режисьорът Роб Райнер и съпругата му са открити мъртви в имението им в Калифорния
Времето днес: Предимно слънчево, градусите до 12°
Николай Станчев: Животозастраховането е в застой